divendres, 7 d’agost del 2015

Herb-Lax Shaklee Mampu Bantu Atasi Masalah Sembelit dan Buasir

Sembelit dan buasir adalah dua penyakit yang berbeza, namun kedua-duanya berkaitan dan boleh sama-sama mengundang bahaya jika dibiarkan berlarutan.

Sembelit terjadi apabila seseorang mengalami kesukaran membuang air besar akibat najis yang terlalu keras. Sembelit boleh berlaku apabila seseorang memakan makanan yang kurang berserat atau fiber seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Selain itu, terlalu kurang minum air juga boleh menyebabkan najis menjadi keras dan sukar untuk dibuang.

Sebab-sebab berlakunya sembelit
Sebab-sebab berlakunya sembelit [Sumber]

Sembelit yang teruk boleh mengakibatkan buasir atau hemorroids. Apabila seseorang meneran dengan terlalu kuat, tekanan pada saluran darah pada bahagian dubur akan menyebabkan saluran darah mengembang dan menjadi gumpalan lembut di bahagian dalam atau luar dubur, atau kedua-duanya sekali.

Saya sendiri telah berjaya menyembuhkan sakit buasir yang dialami selama 6 bulan. Adik perempuan saya juga mengalami buasir akibat seringkali sembelit. Beliau kurang gemar minum air, mengakibatkan sembelit yang kerap.

Namun begitu, setelah mengambil Herb-Lax, masalah sembelit beliau mulai berkurangan. Jika sebelum ini, beliau jarang ke tandas untuk membuang air besar, setelah mengamalkan Herb-Lax, beliau ke tandas sekali sehari pada tiap-tiap hari, dengan pembuangan yang lebih selesa dan tiada sembelit.

Herb-Lax mengandungi gabungan 9 herba semulajadi terbaik dan terpilih seperti alfalfa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root.

Apakah fungsi herba semulajadi yang terkandung dalam Herb-Lax?

Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.

Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Buckhorn Bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.

Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.

Fennel Seeds – Mengeluarkan toksin yg terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.

Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik.

Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.

Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Kebaikan Herb-Lax Shaklee
Kebaikan Herb-Lax Shaklee

Herb-Lax membantu anda untuk detox iaitu menyingkirkan toksin, lemak, dan lendir yang melekat pada dinding usus anda, sekaligus membersihkan usus dengan sempurna. Dengan usus yang bersih, maka semua nutrien daripada makanan yang kita makan boleh diserap dengan optimum.

BACA: Bagaimana Saya Sembuhkan Buasir Dengan Set Buasir Shaklee

Jika anda mengalami sembelit dan buasir, jangan risau atau malu. Saya pasti Herb-Lax, yang juga termasuk dalam Set Buasir Shaklee mampu membantu anda untuk mendapatkan kesihatan sistem pencernaan dan pembuangan yang lebih sempurna.



Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...