dijous, 15 de setembre del 2016

5 Tips Mudah Anjur Rumah Terbuka

Rumah terbuka sering dianjurkan ketika musim perayaan di negara kita Malaysia. Stress jugak kan kalau nak jadi host rumah terbuka ni?

5 Tips Mudah Anjur Rumah Terbuka
5 Tips Mudah Anjur Rumah Terbuka

Jom baca 5 Tips Mudah Anjur Rumah Terbuka:

1. Tetapkan tarikh dan masa. Jemput tetamu beberapa hari lebih awal. Boleh SMS, Whatsapp dan sebagainya.

2. Sediakan makanan yang bersesuaian, contohnya order makanan halal dan vegetarian. Ini terpulang kepada tetamu yang dijemput dan juga bilangan tetamu.

3. Buat checklist. Pastikan semuanya dah sedia, contohnya tissue atau paper napkins, minuman kotak, air gas, atau sirap untuk bancuh air. Boleh juga jamu tetamu dengan minuman Performance Drink berperisa oren yang sejuk sedap. Jangan lupa beli ice cubes lebih.

4. Kemas rumah elok-elok. Simpan barangan berharga dan yang mudah pecah. Better be safe than sorry kan? Kunci pintu bilik-bilik di rumah anda. Untuk tetamu yang ada anak-anak, pastikan ada ruang untuk bermain yang boleh diawasi.

5. Untuk penganjur rumah terbuka, ambil supplements secukupnya supaya sistem imun tak terganggu. Takut jugak mungkin ada tetamu yang kurang sihat, jadi taklah anda terjangkit sama. Jika badan penat, ambil 2 biji Ostematrix dan tidur sebentar. Bangun nanti bolehlah bersiap untuk layan tetamu lagi.

Selamat melayan tetamu anda.


Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...