dijous, 8 de desembre del 2016

Siapakah Dr Forrest C. Shaklee?

Pengasas Shaklee ialah Dr Forrest C. Shaklee dan beliau adalah pencipta vitamin tertua di dunia iaitu Vitalised Minerals yang sudah berusia 101 tahun. Sekarang, Vitalised Minerals ni dikenali sebagai Vita-Lea.

Dr Forrest C. Shaklee adalah:

🌿 chiropractor
🌿 inventor
🌿 research scientist
🌿 author
🌿 radio personality
🌿 pastor
🌿 businessman
🌿 entrepreneur

Beliau percaya bahawa "drugs often mask the symptom, without curing the disease" yang bermaksud ubat hanya mengurangkan simptom penyakit tetapi tidak mengubatinya.


Setelah didiagnosis menghidap kanser pada tahun 1921 dan mungkin terpaksa dipotong kaki dan tangan kiri, Dr Shaklee mula mengamalkan diet yang seimbang. Beliau makan banyak buah dan sayur yang segar, selain mengambil vitamin dan mineral tambahan.

Akhirnya pada tahun 1922 penyakit beliau sembuh tanpa menjalani apa-apa pembedahan. Beliau juga percaya bahawa sikap positif membantu menyembuhkan penyakit beliau.

Pada tahun 1956, bermulalah Shaklee Corporation yang terus maju sampai sekarang Shaklee adalah syarikat nutrisi semulajadi nombor satu di Amerika Syarikat.

Panjang lagi sebenarnya cerita tentang Dr Forrest C. Shaklee ni, tapi saya ceritakan secara ringkas sahaja. Tanpa beliau, tiadalah vitamin Shaklee yang hebat, semula jadi dan sentiasa berkesan.


Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...