dimarts, 13 de setembre del 2016

Dream House atau Rumah Idaman Saya

Jom hari ni kita pasang impian. Saya nak rumah banglo atau semi-detached yang nampak moden, dengan laman yang luas. Tak perlu swimming pool, tapi ada porch untuk 2 hingga 4 buah kereta dah cukup.


Kat laman ada taman mini, tapi saya tak minat berkebun jadi mungkin ada pokok laman yang low maintenance. Ada water fixture dan kolam ikan koi sebab saya suka bunyi air yang menenangkan.

Saya nak rumah yang besar, 2 tingkat atau 3 pun boleh, ada 5 bilik dengan attached bathroom, dan master bedroom of course la saya punya. Rumah ni ada banyak tingkap untuk cahaya matahari masuk supaya rumah tak nampak gelap atau suram.


Living room untuk layan tetamu akan dihiasi dengan gaya modern minimalist. Tak minat too much floral or frills. Ruang tamu yang luas boleh dijadikan ruang untuk layan tetamu bisnes dan sebagainya.


Selain living room, akan ada ruang lain yang lebih personal yang dihiasi dengan gaya quirky dan artsy, dengan banyak warna dan tekstur berbanding ruang tamu utama yang simple. Kat ruang personal ni saya boleh lepak membaca, tengok tv dan sebagainya. Lebih cosy dan selesa.


Master bedroom, home library dan craft room juga dihiasi dengan gaya quirky, artsy, dan eclectic. Ada satu bilik untuk adik dan satu bilik untuk tetamu. Senang parents nak datang bermalam nanti.


Dapur dan pantry pulak saya suka gaya moden, lengkap dengan perkakas seperti oven dan sebagainya. Senang nak masak dan baking. Kalau mak datang, bolehlah dia masak dengan selesa.

Bathroom dan toilet tentunya ada bathtub dan shower yang selesa. Bilik tidur saya, adik dan tetamu mesti ada attached bathroom.

Okay, dah bayangkan rumah idaman anda? Jom kongsi dengan saya. Keep on dreaming out loud!


Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...