dijous, 17 de setembre del 2015

Energizing Soy Protein (ESP) - Sumber Protein Semulajadi Yang Hebat dan Terbaik

Protein adalah penting untuk membina semua struktur dalam badan seperti otot, tendon, organ, dan kulit. Juga penting untuk penghasilan enzim, hormon, dan neurotransmitter. Tanpa protein, sistem dalam badan tidak akan dapat berjalan dengan lancar, dan kekurangan protein yang serius akan menyebabkan kegagalan fungsi organ dan seterusnya menyebabkan kematian.

Energizing Soy Protein (ESP) - Sumber Protein Semulajadi Yang Hebat dan Terbaik
Energizing Soy Protein (ESP) - Sumber Protein Semulajadi Yang Hebat dan Terbaik

Setelah melalui banyak ujian klinikal yang luas dan menyeluruh, Dr. Shaklee telah berjaya menghasilkan Energizing Soy Protein (ESP) dengan menggunakan hanya kacang soya bukan GMO atau non-GMO (Genetically Modified Organism), melalui Identity Preserved Program (IPP). Ini bermaksud kacang soya yang digunakan untuk menghasilkan ESP tidak diubah genetiknya secara kimia.

Kacang soya bukan GMO ini dicuci dengan air dan diproses pada suhu yang rendah untuk mengekalkan kualiti dan zat yang terkandung di dalamnya. Selain itu, ianya tidak diproses dengan alkohol seperti pemprosesan kacang soya lain.

Walaupun protein soya ESP terkenal dengan kualitinya yang terbaik, ramai yang mempersoalkannya. Antara soalan yang sering diutarakan adalah:

Kenapa tak makan daging, minum susu lembu, atau makan keju untuk mendapatkan sumber protein?

Kenapa ambil protein soya?

Apa hebatnya protein soya ESP?

Jika dibandingkan dengan protein haiwan seperti protein daripada daging lembu dan sebagainya, protein soya memberi lebih banyak kebaikan kepada kesihatan kita.

Protein soya mengandungi karbohidrat dan serat, manakala daging tidak. Protein soya tidak mengandungi lemak tepu, tetapi daging mengandungi lemak tepu yang boleh menyebabkan penyakit jantung jika diambil berlebihan. Protein soya mengandungi lemak tidak tepu termasuk asid lemak Omega-3 yang baik untuk kesihatan jantung, sekaligus mampu menurunkan risiko penyakit kronik.

Jika dibandingkan dengan protein whey pula, whey adalah bahan yang terhasil semasa pembuatan keju. Ini bermaksud, whey dibuat daripada susu lembu dan tidak sesuai untuk mereka yang lactose intolerant atau alah kepada susu lembu. Protein soya pula jarang menyebabkan alahan, menjadikannya pilihan utama mereka yang tidak mengambil susu lembu.

Korang Tau Tak? Energizing Soy Protein (ESP) #kttshaklee
Korang Tau Tak? Energizing Soy Protein (ESP)

ESP mengandungi 9 asid amino penting yang lengkap yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, serta diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Kandungannya yang rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik, dan rendah Indeks Glisemik (GI) mampu memberi rasa puas dan kenyang yang lama.

BACA: Atasi Sakit Gastrik Dengan Energizing Soy Protein (ESP)

ESP adalah susu soya untuk ibu hamil, ibu breastfeeding, wanita dan lelaki yang inginkan kulit yang cantik mulus tanpa jerawat, dan sesiapa yang ingin minuman yang sihat lagi mengenyangkan. ESP juga sesuai untuk pengamal makanan vegetarian.


Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...