dimecres, 5 d’agost del 2015

Atasi Sakit Gastrik Dengan Energizing Soy Protein (ESP)

Sakit gastrik atau gastritis merupakan penyakit sistem pencernaan yang sangat biasa dialami oleh ramai orang. Gastrik berlaku apabila selaput dalam perut mengalami pembengkakan, iritasi, keradangan atau hakisan.

Tekanan atau stress, tindakbalas kimia daripada pengambilan ubat-ubatan atau minuman beralkohol, dan jangkitan bakteria boleh menyebabkan sakit gastrik. Ada di antara pesakit gastrik yang menderita selama bertahun-tahun, dan jika dibiarkan melarat, gastrik boleh meningkatkan risiko kanser perut.

Sakit perut akibat gastrik atau gastritis
Sakit perut akibat gastrik atau gastritis [Sumber]

Antara simptom-simptom biasa sakit gastrik adalah:
  • Mual atau sakit perut yang berulang
  • Kembung perut
  • Sakit perut
  • Muntah
  • Senak
  • Rasa sakit dalam perut antara waktu makan atau pada waktu malam
  • Tersedu
  • Hilang selera makan
  • Muntah darah atau bahan yang kelihatan seperti kopi
  • Najis berwarna hitam pekat seperti tar

Bapa saudara saya, berusia 40 tahun, telah mencuba ESP untuk sakit gastrik. Sering melewat-lewatkan waktu makan, dan membiarkan perut kosong terlalu lama, beliau telah mengalami sakit gastrik yang berulang selama bertahun-tahun. Baru sahaja mencuba satu tin Energizing Soy Protein (ESP), beliau sudah memuji ESP dan kebaikannya.

Menurut beliau. ESP sangat mengenyangkan, dan beliau mengamalkan minum ESP sebagai sarapan pagi sebelum beliau memulakan tugas sebagai seorang pendidik. Minum pada waktu pagi, memang tak lapar sehingga selepas tengah hari, katanya.

Selain tidak risau akan kesuntukan masa untuk bersarapan pagi, beliau juga gemar akan ESP kerana penyediaannya yang mudah. Campurkan sahaja dengan air suam, beliau gemar menikmati ESP tanpa dicampurkan dengan sebarang bahan lain.

Sakit gastriknya juga tidak berulang, dan beliau mampu menjalankan tugas sebagai seorang guru, bapa dan suami dengan sempurna.

Energizing Soy Protein (ESP) merupakan sumber protein terbaik daripada kacang soya bukan GMO. Protein adalah penting untuk memperbaiki sel-sel yang rosak dan membina sel-sel yang baru. ESP mengandungi 9 asid amino yang penting yang tidak boleh dibina oleh tubuh badan kita, dan perlu diperoleh daripada pemakanan kita.

Energizing Soy Protein (ESP) untuk Gastrik
Energizing Soy Protein (ESP) untuk Gastrik

ESP yang mengenyangkan mampu menjadi alas perut yang baik dan boleh mengelakkan keradangan akibat tindakbalas asid dalam perut yang kosong. ESP yang bersifat alkali mampu meneutralkan lebihan asid yang dirembeskan oleh perut, dan seterusnya protein dalam ESP membantu menggalakkan proses pencernaan yang baik.

Satu daripada produk terbaik dan terlaris Shaklee, Energizing Soy Protein (ESP) memberi banyak manfaat kepada bukan sahaja golongan yang menderita sakit gastrik, tetapi juga ibu mengandung dan menyusukan bayi, yang ingin berdiet protein tinggi, dan yang ingin kekal langsing dan cantik. ESP juga baik untuk yang tidak makan daging atau vegetarian.

BACA: Energizing Soy Protein (ESP) - Sumber Protein Semulajadi Yang Hebat

Jadi jika anda ingin mengatasi masalah sakit gastrik, apa kata anda cuba Energizing Soy Protein (ESP) hari ini dan nikmati kebaikannya. Selain itu, terdapat juga Set Gastrik Shaklee yang terdiri daripada ESP, Peppermint-Ginger dan Alfalfa Complex.


Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...