divendres, 14 d’agost del 2015

Pilates + Boxing = Piloxing: Trend Senaman Terbaru di Malaysia

Apa itu Piloxing? Piloxing merupakan gabungan Pilates dan Boxing, yang diasaskan oleh penari dan jurulatih fitness selebriti Sweden, Viveca Jensen. Teras program kecergasan Piloxing ialah setiap individu adalah kuat dan boleh mencapai imej diri yang mereka mahu dengan menjaga kesihatan mereka.

Piloxing - Viveca Jensen
Piloxing - Viveca Jensen

Piloxing menggabungkan tinju (boxing), tarian dan prinsip standing pilates. Gabungan disiplin ini sebagai komponen latihan utama dalam mewujudkan keseimbangan fizikal dan mental.

Menurut Viveca Jensen, melalui Piloxing anda akan dapat meningkatkan kecergasan kardiovaskular melalui senaman secara berselang yang difokuskan kepada kekuatan dalaman (core). Selain itu, anda akan dapat membakar lemak secara efisyen melalui gabungan teknik dan pergerakan. Anda juga akan mendapat perut, lengan dan peha yang lebih tegang melalui muscle toning and sculpting.

Piloxing - antara gerak Pilates dan boxing
Piloxing - antara gerak Pilates dan boxing

Pertama kali mendengar terma Piloxing, saya terus tertarik. Pada awal tahun ini, saya mencari kelas Zumba di Kuching, Sarawak dan mendapat tahu bahawa kelas Piloxing turut ditawarkan di beberapa gym yang terkenal di Kuching.

Saya tertarik dengan Piloxing kerana ianya menggabungkan Pilates dan boxing, serta elemen tarian. Saya lebih gemar akan senaman yang menyeronokkan seperti Zumba yang tidak terlalu rutin atau monotonous seperti senaman biasa di gym.

Bagaimana dengan anda?



Sebarang pertanyaan/order, hubungi saya:

Debbie Elara
SID 1107197
WA/SMS: 012-3940017 | debbietehin@gmail.com
Poslaju/GDex: Seluruh Malaysia
COD: Kuching | Bayaran: CIMB, MBB

facebook page google plus instagram pinterest twitter tumblr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...